Ken Block postanowił cofnąć się w czasie. Po raz pierwszy w historii swojej kariery nie dość, że zdecydował się na auto tylnonapędowe, to jeszcze pochodzące z 1978 roku. Ford Escort Mk2 RS posłuży Blockowi do udziału w zawodach Gymkhana.
Ford Escort Mk2 RS jest jednym z ważniejszych bohaterów europejskich rajdów w latach siedemdziesiątych. Oczywiście aby auto mogło się sprawdzić również w zawodach Gymkhana, wymagało przystosowania technicznego. Hatchback Kena Blocka otrzymał m.in. specjalne zawieszenie dostosowane do wykonywania drogowych trików.
Zmienił się także wygląd zewnętrzny Forda Escorta Mk2 RS. Aby wyścigowy hatchback prezentował się bardziej imponująco i mniej odróżniał się od pozostałych aut Kena Blocka, otrzymał szersze nadkola zaprojektowane przez japońską legendę – Rocket Bunny. Nowe są także białe obręcze aluminiowe oraz lakier karoserii.
Do napędu Forda Escorta Mk2 RS służy 2,5-litrowy, wolnossący silnik. 4-cylindrowa jednostka oferuje kierowcy 333 konie mechaniczne oraz maksymalną prędkość obrotową na imponującym poziomie 9000 rpm. Moc jest przekazywana na tylne koła. Jej transferem zajmuje się 6-biegowa sekwencyjna skrzynia.
Ken Block kupił Forda Escorta Mk2 RS z 1978 roku 7 lat temu. W tym czasie auto było modernizowane i przygotowywane do występów. W roku 2016 rajdówka dedykowana zawodom Gymkhana wystąpi w specjalnym projekcie wideo.